کاشی لوتوس هیجان انگیز فاش شد
امروزه شرکتهای عطرسازی فعال در بازارهای نیش بعلت نیاز کمتر به منابع مالی و افزایش مصرف بهخصوص در بازارهای حوضه خاورمیانه رشد قارچ گونهای داشتهاند. بعضی از برندهای دیزاینری جهت رقابت با شرکتهایی که در بازارهای نیش فعالیت میکنند خط تولیدهای جداگانهای تحت عنوان «اختصاصی» یا «ویژه» راه انداختهاند که بر روی همین بازارهای حاشیهای تمرکز میکنند. هدف از بازاریابی جاویژه تمرکز کردن بر برآورده کردن یک کالا یا خدمت برای بخش کوچکی از بازار است که کالاها یا خدمات موجود نتوانستهاند نیاز آن بخش را به خوبی برآورده سازند. عبارت نیش یا بازار نیش به فارسی جاویژه بازار به بخش حاشیهای کوچکی از بازار گفته میشود که بر روی یک نیاز ویژه یا یک کالای ویژه متمرکز شدهاست. این قانون باعث شدهاست که خیلی از عطرهای قدیمی بهخصوص در دسته کاج و سرخسی که حاوی مقادیر زیادی عصاره اُوکمس میباشد فرمولشان را تغییر دهند. چنانکه گذشت، قدمت این مسجد به قرن اولیه هجری قمری میرسد، ولی بنا در طی زمان دچار تغییرات فراوانی شدهاست. اما یکی از مهمترین اتفاقات تاریخ گراش، ظهور شیخ دانیال در این شهر و سفر او به خنج است.
تاریخ ساخت آن دقیقا مشخص نیست و احتمالا به دوره قاجاریه تعلق دارد. در این دوره ارزشمند معماری شاهد به وجود آمدن زیباترین نقوش در انواع گلچینهای آجری، گره آجری، خطهای کوفی آجری برگردونهٔ میلهای بلند مساجدی چون میل مسجد جامع دامغان با ۲۶ متر ارتفاع، میل منار چند وجهی مسجد جامع نائین با حدود ۳۰ متر ارتفاع، مناره ساربان با ۴۸ متر ارتفاع و مناره علی هستیم. این سایت ۲۲۹۵۰ هکتار مساحت دارد و در انتهای غربی رشته کوه هواییو در شمال شرقی استان جیانگشی در قسمت شرقی مرکز چین واقع شده است. اشتباه در اندازهگیری محل مرکز فشار (به خاطر محاسبه با معادلهٔ گازهای ایدهآل به جای معادله گازهای واقعی) باعث شد، که بالههای بدنه به جای ۸ تا ۹ درجه حدود ۱۶ درجه توسط رایانه کنترل جابهجا شوند و سرخردن به کنار دو برابر حد معمول باشند. قدیمیترین سکونت گاه ایران به تازگی در قلعه کرد ۱۰ هزار سال قدمت در آوج در رشته کوه زاگرس در جنوب استان کشف شده است همچین در دشت قزوین در مرکز گورها بزرگ زرتشتی متعلق به دوران مادها ساسانیان کشف شده است. هفتهای چند بار در خارج از منزل غذا میخورند، به تئاتر میروند، به گشت و گذارهای روزانه میپردازند و در سال نیز چند بار مسافرت میکنند.
باشگاه فوتبال داماش گیلان که هسته اولیهاش به تیم ابوذر رشت بر میگردد در سال ۱۳۶۲ میراحمد خوشکلام که سال ۱۳۵۴ تیم ابوذر رشت را حمایت میکرد تصمیم گرفت این تیم را با نام استقلال رشت وارد مسابقات کند بعد از آن امتیاز این تیم به شهرداری رشت با نام استقلال شهرداری رشت و سپس باشگاه پگاه گیلان انتقال یافت و در نهایت امتیاز این تیم به باشگاه داماش گیلان انتقال یافت و پرطرفدارترین تیم در گیلان بهویژه سطح شهر رشت میباشد و از این حیث جزو باشگاههای پرسابقه و قدیمی فوتبال ایران است. به همین دلیل این عطرها اغلب حالت عامه پسندتری داشته و مقبولیت عمومی بیشتری بهدست میآورند. آنها اغلب گستره فروش محلی داشته و در نهایت از امکانات فروش آنلاین استفاده مینمایند. همانند سایر فرایندهای ساخت هم از نیروی انسانی و هم از اتوماسیون استفاده میشود. در یکی از بخشهای اوستا نام توس، پسر نوذر به عنوان یلی جنگجو آمده است که در برابر پسرانِ دلیرِ ویسه میجنگد و از ایزدبانو «اردویسور اناهید» تقاضای یاری میکند. یکی از تفاوتهای اصلی روش تولید این شرکتها با غولهای دیزاینری در این است که طراح عطر در این شرکتها کمتر به روندها و نظرسنجیهای عمومی توجه نشان داده و بیشتر کار تولید عطر را مانند یک اثر هنری بر اساس ذهنیت، داستان و ایده خودش طراحی و تولید میکند، به همین دلیل عطرهای این خانهها اغلب خاص پسندتر بوده و کمتر مورد اقبال عمومی قرار میگیرند.
حدود ۳۵ کیلومتر از جادهٔ کازرون به سمت دشت ارژن و شیراز از میان این جنگل عبور میکند که یکی از جادههای زیبای ایران بهشمار میرود. این برندها اغلب سعی میکنند کمبود خود در زمینه مسایل مالی و امکانات بازاریابی را با استفاده از خلاقیت و ایجاد آثار هنری از رایحه، جبران نمایند. خیلی از این شرکتها به حوضه تولید عطرهای طبیعی (عطرهایی که صد در صد مواد اولیه استفاده شده در آنها طبیعی میباشد) روی آوردهاند. در این نوع آهنگری، حفرههای قالب بهطور کامل بسته میشوند، که قطعه کار را از تشکیل فلش بازمیدارد. بر پایه روایتها، پیش از ساخت شهر، در محل آن هشت یا ده قلعه به نامهای خان باباخان، حصار، دهکهنه، مرادآباد، آقا سمیع، سلیم، نو و قادر وجود داشت و مردمان قلعهها همیشه در حال درگیری با یکدیگر بودند، یوسفخان از درگیریهای قلعهها شرح حالی به فتحعلیشاه قاجار نوشت. معمولاً برندهای عطرسازی بر اساس نحوه و ساختار فعالیتشان به گروههای مختلفی تقسیم میشوند که شامل دیزاینر (Designer)، نیش (Niche) و آرتیزان (Artisan) میشود. روش عمومی این شرکتها این است که با استفاده از نظر سنجیها و روشهای علمی در آمار روند سلیقه مشتریها را در ارتباط با رایحههای مورد علاقه، رنگ عطر، شکل محفظه و سطح درآمد آنها و توان آنها در پرداخت جهت هر شیشه بررسی کرده و بر اساس بازار مورد نظر خود عطری با رایحه، کیفیت و قیمت مشخصی ارائه میدهند.
در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت کاشی الوند.